tisdag 15 december 2009

Om paketinslagning



I år ska det bli riktigt roligt att slå in paket! Jag har butiken full av vackra bomullsband; vitt med silver, rött med silver, grått och vitt, rött och vitt, spets... Ihop med oblekt papper och en enkel etikett blir det de finaste paketen! Dessutom går det att återanvända banden nästa gång det är paketdags. Förvara dem i en fin burk så länge.

En sak jag kommer att göra hemma detta året är att ta bort eventuella förpackningar redan när jag slår in, det finns inget tråkigare än plast och papp på julafton! Har man barn blir det alltid en hel del eftersom leksaker tydligen måste förpackas och skruvas fast ordentligt... Man får chansa på att sakerna inte behöver bytas och istället se till att förpackningarna återvinns på rätt sätt. Lycka till med era paket!

8 kommentarer:

  1. Mysig blogg med härliga bilder!
    Gillar även din butik, har klickat hem lite saker där ifrån. Precis lika fina i verkligheten!!!

    SvaraRadera
  2. Stort tack! Roligt att du tycker om både blogg, butik och saker :)

    SvaraRadera
  3. ...och så träffas vi, tre vuxna kvinnor, över en underbar jullunch mitt i veckan. Vi tittar oss omkring - inga barn i sikte - n u, vi öppnar paketen n u! Inget vänta till julafton här. Tindrande vuxenögon öppnar försiktigt vita paket med vackra snören och glittrande hjärtan. Så vackra, så oemotståndliga :-)

    SvaraRadera
  4. Helt rätt tanke att avlägsna förpackningarna innan. Vem har inte svettats och darrhänt försökt befria en Barbiedocka från sitt glasfibervalv med alla tusen små tillbehör fästade med tusen inplastade ståltrådar tejpade på baksidan, och nylonfästen som hotar slita av håret. - Skynda dig mamma,
    -Var är saxen? -Akta håret! -Nej! den sitter fast!
    Never again.

    SvaraRadera
  5. Underbar blogg!!! Jag har dragit en vinnare idag för den vackra lyktan.... skickar ni paketet till henne när jag mejlat adressen??

    kram kram
    Jannice

    SvaraRadera
  6. Ha, ha, perfekt beskrivning av julaftonskvällens små bestyr... ;) Det måste motarbetas (för allas skull!)

    SvaraRadera
  7. Tack Jannice för positiva ord om bloggen! Jag är ju nybörjare än så länge, så det är roligt med uppmuntran från ett proffs :)

    Jag skickar vinnarens lykta och hoppas hon blir glad!

    SvaraRadera
  8. Lycklig den som vinnare är... lyktan är så fin!

    SvaraRadera